Jerome ducock tennis extrem padel extrema

El padel no deixa de seduir els francesos, i alguns actors del tennis no han esperat per acompanyar aquesta transformació. Això és el cas d’Extreme Tennis, que avui en dia s’ha convertit en un actor clau del padel a través de la seva branca Extreme Padel. El seu cap Jérôme Decock torna sobre aquesta evolució, els nous comportaments dels jugadors i els reptes d’un mercat en ple auge.

Del tennis al padel: un gir estratègic assumit

A Extreme Tennis, el padel s’ha imposat com una evidència. “Extrem Padel ha nascut en la continuïtat lògica de la nostra activitat històrica”, explica Jérôme Decock. Si els dos esports comparteixen arrels comunes, la seva evolució és radicalment diferent.

“El tennis continua sent un esport estructurat al voltant de clubs públics, amb una certa tradició. El padel, en canvi, explota en centres privats, amb un creixement ultra ràpid, una forta dimensió social i una accessibilitat molt més gran.”

Aquesta diferència estructural ha impulsat Extreme a replantejar la seva aproximació: més continguts pedagògics, més reactivitat a les xarxes socials i una presència digital reforçada, especialment a través de vídeos de proves i tutorials.

Una progressió fulgurant del padel en les vendes

En el pla econòmic, la progressió és igualment impressionant. “Fa tres anys, el padel representava a penes el 10 % del nostre volum de negoci. Avui en dia, estem al voltant del 25 %, i la corba continua pujant.”

Segons Jérôme Decock, la dinàmica és tanta que el padel podria representar el 40 % de les vendes d’aquí a tres anys.

“Registrem cada any un creixement de dos dígits, a vegades fins i tot del +50 %. El cistell mitjà augmenta, ja que els jugadors inverteixen en material més tècnic i rendible.”

Per acompanyar aquesta pujada de gamma, Extreme Padel ha invertit en un laboratori de proves i ha desenvolupat X-Compare, una eina de comparació de raquetes basada únicament en dades objectives.

Un servei d’atenció al client elogiat, un servei postvenda exigent

De cara als clients, els comentaris són globalment molt positius. Reactivitat, pedagogia, consells personalitzats: els pilars de l’èxit segons Jérôme Decock.

“Els jugadors confien en nosaltres, perquè realment els ajudem a escollir l’equipament adequat, amb total transparència.”

Un servei d’atenció al client estructurat, capaç de respondre en qüestió d’hores, i una logística que permet una entrega en 24 a 48 hores són part dels seus principals avantatges. Però tot i així no tot és senzill.

El servei postvenda, especialment entorn de raquetes fràgils, mobilitza un equip dedicat: “Crear la demanda davant de la marca, informar el client, tornar a contactar si cal… És consumidor de temps, però essencial per mantenir la seva confiança.”

Un paper d’educador davant d’una oferta plètora

Davant d’un mercat inundat de referències, els practicants sovint estan perduts. Entre discursos de màrqueting contradictoris i models similars, triar amb criteri esdevé complex. Aquí és on Extreme Padel reivindica el seu valor afegit.

X-Compare: “Un comparador de raquetes de padel 100 % objectiu”

“Tenim un veritable paper d’acompanyament. Gràcies a X-Compare, permetem als jugadors accedir a dades clares i fiables. L’objectiu és que sapiguen per què una raqueta els convé.”

La publicació Extreme Padel: com un especialista del tennis es va convertir en un actor indispensable del padel apareix primer a Padel Magazine.