Patrice Chabrel, gestor de categoria de raquetes a Tecnifibre, va estar present a Estrasburg, al GPadel, per llançar oficialment el Curva Tour. Aquesta gira nacional acompanya l’arribada de la nova gamma de raquetes CURVA i marca un punt d’inflexió estratègic important per a la marca francesa en el mercat del pàdel.
“Hi haurà un abans i un després del 2025”, afirmà Patrice Chabrel. Per a Tecnifibre, l’any vinent encarna la renovació. “Ara, el llançament d’aquesta nova gamma, la CURVA, per a nosaltres, és més que un llançament de producte. És realment mostrar que Tecnifibre entra en joc“, insisteix.
Un programa estructurat, des del producte al terreny
El projecte no es limita a una innovació tècnica. “Arribem amb un programa de producte, i fins i tot un programa total, que és molt més fort. Estem decidits a invertir, per començar a progressar en l’esport.” La marca vol imposar-se en un mercat que considera estratègic.
El pla del 2025 es basa en tres pilars: producte, experiència d’usuari i anàlisi científica. “Això parteix d’aquest nou llançament de producte“, continua Chabrel. “Portem alguna cosa realment nova en termes de raqueta, però també de discurs de producte, pel pàdel.”
El Tecnilab, un laboratori al camp
Entre les novetats importants, el Tecnilab juga un paper central. “El que busquem és transformar les sensacions subjectives en dades objectives“, explica el gestor. “Quan provem una raqueta, se senten coses. Però les sensacions són subjectives. Amb el Tecnilab, volem mesurar aquestes sensacions, quantificar-les i després aportar solucions concretes.”
La metodologia és clara: “Identificar, quantificar, resoldre”. Gràcies a tecnologies com el radar TrackMan, Tecnifibre analitza en profunditat les actuacions: trajectòries de pilota, velocitat, precisió… Dades valuoses per desenvolupar raquetes encara més eficaces.
Un tour d’esdeveniments als clubs
El Curva Tour, llançat a Estrasburg, s’emmarca en aquesta lògica d’experiència. “El que busquem és anar als clubs de pàdel directament, crear esdeveniments, fer venir els jugadors, mostrar-los el nostre protocol, i explicar-los els beneficis dels nostres productes.”
Els participants poden provar les raquetes en condicions reals, sota l’ull dels sensors del Tecnilab. “Volem que mesurin per ells mateixos el seu angle negatiu, les noves trajectòries ajudades per la tecnologia integrada a les nostres raquetes.”
Estan previstes diverses etapes a França i a Europa. “Hi haurà Ice Ski Padel, Padel Horizon… potser també Padel Touch, per confirmar. Les dates exactes encara no estan determinades.”
Una gamma CURVA pensada per al pàdel
El llançament de la gamma CURVA encarna aquesta renovació. “És completament una nova aproximació. Volíem començar amb un silo gota d’aigua versàtil, un bon compromís potència/control, amb el màxim de maniabilitat.” Tres models composen aquesta gamma:
- CURVA POWER: més potència
- CURVA SPEED: més lleugera, més ferma, més control
- CURVA SOFT: més suau, més còmoda, més elàstica
Per què el nom CURVA? “Per la corba, la manejabilitat, el gest. Encaixava bé amb el que volíem expressar. I és un nom amb connotació espanyola, que es combina bé amb el pàdel.”
Un posicionament complementari amb les antigues gammes
Les gammes Wall Breaker (forma de diamant) i Wall Master (forma rodona) segueixen disponibles per ara. “Teníem les Wall Breaker en potència, les Wall Master en control. La CURVA s’insereix entre les dues, en aquest nou silo versàtil.”
Però l’objectiu és repensar tota l’oferta a mig termini. “A la llarga, anirem a refondre totalment els nostres silos. L’any vinent, arribem amb el silo potència, i l’any següent amb el silo control, amb noves formes, noves tecnologies, i sempre amb el concepte d’angle negatiu. Tota la nostra gamma partirà d’aquí.”
Una voluntat d’anar més enllà del producte
Aquest projecte supera el simple marc de la venda de raquetes. “No és només un producte. Volem connectar l’experiència del jugador a la ciència, integrar el jugador en el procés de prova, i proposar solucions concretes basades en dades.”
El concepte és molt pertinent, és el que ens guiarà en els propers anys.
The post Patrice Chabrel: “Hi haurà un abans i un després del 2025” per a Tecnifibre first appeared on Padel Magazine.